Aktualności

/03.2018/ Kto w marcu zasieje, ten przez rok się śmieje


- to przysłowie świetnie oddaje klimat panujący w świecie marketingu relacji, właśnie teraz wiele firm prowadzi prace związane z tworzeniem i uruchomieniem programów lojalnościowych. Trwa również odświeżanie działających wcześniej systemów lojalnościowych tak, aby rozkwitły na nowo. Wiosną wszystko budzi się do życia i działania niemal wszystkich firmy również mogą przybrać świeże, a przede wszystkim bardziej skuteczne formy.

Jak się zabrać za wiosenne porządki w lojalności i motywacji? Po pierwsze warto odświeżyć marketing relacji, zbadać istniejące relacje z klientami, pośrednikami, dostawcami i pracownikami oraz zadbać o wzmocnienie lojalności i satysfakcję w każdej z tych grup. Nadeszła pora na wiosenne sprzątanie, nie tylko na biurku, ale również w firmowych bazach danych i relacjach z klientami oraz partnerami B2B. Przy okazji warto pomyśleć o nowych obowiązkach wynikających z RODO, czyli nowego, unijnego rozporządzenia w zakresie ochrony danych osobowych. Zdarza się, że zmiany, które firmy muszą zastosować w swoich systemach lojalnościowych, są niemałe, a ich znaczenie ogromne z uwagi na ryzyko kontroli i gigantycznych kar. Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) nabiera mocy od 25 maja 2018 roku, więc... Wiosenne porządki czas zacząć!

„Wiosna by tak nie smakowała, gdyby przedtem zimy nie było”

Nie wszystko do tej pory w Państwa firmie działało? Nie szkodzi. Każde działanie, zarówno dedykowany system lojalnościowy, jak i szybki konkurs wymagają analizy, a czas, który poświęcamy na poszukiwania właściwej drogi, poparty różnymi doświadczeniami nie jest stracony. Marketing relacji to jeden z niezbędnych elementów do osiągnięcia przez firmę sukcesu w możliwie jak najkrótszym czasie. Główną ideą jest długoterminowa relacja z korzyścią dla obu stron: zarówno dla firmy, jak i dla jej odbiorców. Dowodzą tego liczne badania satysfakcji klientów. Jeżeli do tej pory w Państwa firmie nie myślano o kompleksowym, ukierunkowanym na konkretne cele marketingu relacji z klientami, nic straconego. Programy lojalnościowe dla firm bądź konsumentów, programy motywacyjne dla pośredników, konkursy czy inne narzędzia budujące wsparcie sprzedaży, które oferuje Grupa VSC stanowią ważny obszar, któremu warto przyjrzeć się z bliska.

„Gdy przyjdzie wiosna hoża, pójdzie zima do morza”

Im wcześniej zaczniemy szukać odpowiedzi na pytania o marketing relacji i postawimy konkretne cele firmie, tym szybciej uzyskamy pożądany efekt: system lojalnościowy, program premiowy lub program lojalnościowy. Merytorycznie opracowany brief, uwzględniający założenia i ograniczenia dotyczące danej firmy i jej otoczenia pozwoli na przygotowanie optymalnych rozwiązań i oryginalnych pomysłów na systemy lojalnościowe i programy lojalnościowe dla niej. Nie bez znaczenia będzie również wskazanie wytycznych co do budżetu, którego wielkość ma istotny wpływ na ideę, kształt, funkcjonalności i możliwości projektu.

„Choć już w kwietniu słonko grzeje, nieraz pole śnieg zawieje”

Mając na uwadze efektywność programu, nie możemy pozwolić sobie na popełnienie błędu, którego ofiarami tak często padają programy lojalnościowe konkurencyjnych firm i agencji nieposiadających dobrego dostępu do badań marketingowych i odpowiednich narzędzi badania satysfakcji klientów. Częsty błąd wynika z zaniżania budżetu na inwestycję, jaką są skuteczne programy lojalnościowe dla firm lub programy lojalnościowe dla konsumentów, kosztem zaufania uczestników oraz realizacji założonych celów. Jeżeli wymagamy od uczestnika szeroko pojętej lojalności, przekazując mu atrakcyjny start-pack w programie lojalnościowym, w skład którego wchodzi katalog nagród rzeczowych, karty pre-paid, bony premiowe, a następnie pod pretekstem zaniżania budżetu już przecież wcześniej oszacowanego i założonego robimy wszystko, żeby uczestnik tych korzyści nie mógł zrealizować, wtedy osiągnięcie celów, jakie ma program motywacyjny staje się trudne lub wręcz niemożliwe.

„Grzmot w maju nie szkodzi, sad dobrze obrodzi”

Grupa VSC zapewnia projektowanie, wdrożenie i obsługę programów lojalnościowych dając gwarancję bezpieczeństwa budżetowego, dlatego też nie ma potrzeby uciekać się do tak drastycznych kroków jak opisany wyżej. Wdrożony program motywacyjny lub program lojalnościowy, poparty profesjonalną analityką wraz z określeniem punktu zwrotu z poniesionej inwestycji, czyli momentem, kiedy system lojalnościowy zacznie sam na siebie zarabiać daje pewność spełnienia obietnicy danej uczestnikowi.

„Z wiosną nadzieje rosną, nastanie lato, wszędzie bogato”

Niezależnie od tego czy systemy lojalnościowe będą kusić uczestników poprzez nagrody rzeczowe, nagrody finansowe, bony i vouchery turystyczne, zasilenia kart pre-paid, czy też wyjazdy integracyjne lub szkolenia musimy pamiętać o jednej podstawowej zasadzie – aby w pewnym momencie nie wycofać się z „kontraktu z uczestnikiem” i tę obietnicę konkretnych korzyści spełnić. Zachęcamy do skorzystania ze skutecznych narzędzi lojalnościowych i sprawdzonych pomysłów na programy lojalnościowe dla firm i konsumentów, które oferuje Grupa VSC. Zapraszamy do kontaktu z Dep. Programów Lojalnościowych.



Zobacz wszystkie Aktualności:

 

/04.2018/ Co włożyć do wielkanocnego koszyka lojalnościowego?


Co włożyć do niego, aby zapewnić firmie dobrobyt na cały rok? Grupa VSC i jej eksperci tworzący programy motywacyjne mają na to dobrą radę:...

Więcej…

/03.2018/ Kto w marcu zasieje, ten przez rok się śmieje


- to przysłowie świetnie oddaje klimat panujący w świecie marketingu relacji, właśnie teraz wiele firm prowadzi prace związane z tworzeniem i...

Więcej…

/08.2017/ Trzy gorące lata programu lojalnościowego Chantelle!


Bonjour Chantelle - tymi słowami trzy lata temu witaliśmy pierwsze uczestniczki programu lojalnościowego, który mamy przyjemność realizować we...

Więcej…

/05.2017/ Uruchomiliśmy program lojalnościowy - Orbita Zysków!


Wdrożyliśmy nowy system lojalnościowy na rynku napojów alkoholowych i bezalkoholowych, wspierający sprzedaż i dystrybucję takich marek, jak...

Więcej…

/03.2017/ Gala Gwiazd Jakości Obsługi 2017.


Zgodnie z coroczną tradycją byliśmy współorganizatorem Gali Gwiazd Polskiego Programu Jakości Obsługi. Tegoroczne podsumowanie tego największego badania...

Więcej…
Copyright © 2014 - Grupa VSC / SecretClient®