Kliknij enter aby zatwierdzić, ESC aby wyjść

British American Tobacco – Programy Lojalnościowe Tajemniczy Klient

Branża: FMCG / Tytoniowa

Projekt i obsługa kilku edycji Programu Cenny Klient, łączącego badania marketingowe Tajemniczy Klient i program motywacyjny dla sprzedawców i właścicieli w kanale sprzedaży detalicznej.

Opis programu:

Zespół Grupy VSC zaprojektował dla British American Tobacco Polska program, stanowiący połączenie programu motywacyjno-lojalnościowego i badania marketingowego, realizowanego metodą Tajemniczy Klient. Realizacja akcji objęła kanał sprzedaży detalicznej, obejmujący kioski, saloniki pasowe i inne punkty sprzedaży, w których dostępna jest oferta firmy BAT oraz jej konkurencji. Celem akcji było zwrócenie uwagi sprzedawców i właścicieli punktów sprzedaży na ofertę papierosów marki Vogue z segmentu premium oraz pozyskanie ambasadorów marki.

Ważny był nie tylko dobry pomysł i sprawna sieć Mystery Shopping, czyli oczywiste wartości Grupy VSC i zespołu SecretClient®, ale również to, aby realizacja akcji nie naruszała przepisów prawa, co w Polsce z uwagi na liczne ograniczenia dotyczące reklamy i promocji wyrobów tytoniowych stanowi dodatkowe wyzwanie. Zespół Grupy VSC sprostał temu zadaniu zapewniając akcji oprócz skutecznej realizacji audytów przez specjalnie przeszkolonych Tajemniczych Klientów, również odpowiedni zakres obsługi prawnej oraz podatkowej.

British American Tobacco Polska należy do światowej Grupy British American Tobacco, której produkty dostępne są na 180 rynkach na całym świecie. Firma BAT łączy tradycję z nowoczesnymi technologiami. Początek jej działalności datuje się na rok 1902, a dziś zajmuje się ona wszystkimi obszarami biznesu tytoniowego „od nasion tytoniu, aż po dym z papierosów” m.in. takich marek jak Vogue, Pall Mall i Lucky Strike. W analogiczny sposób, łącząc tradycję z nowoczesnością, podeszła do zadania Grupa VSC i jej zespół odpowiedzialny za badania Mystery Shopping.

Projektując program partnerski ustaliliśmy na podstawie badania satysfakcji klientów z grupy docelowej, że nic nie zastąpi tradycyjnego kontaktu osobistego. Nie zasypaliśmy więc objętych akcją placówek mailingami, lecz osobiście odwiedzili je specjalnie przygotowani do tego zadania audytorzy SecretClient®, którzy rozpoczęli akcję od wizyt informacyjnych we wszystkich punktach sprzedaży. W ten sposób już na starcie programu właściciele i sprzedawcy naocznie przekonali się o tym, że Tajemniczy Klient naprawdę jest w stanie pojawić się w ich placówce, co przełożyło się na motywację do spełnienia warunków programu i uzyskania nagród.

Z akcji łączącej Mystery Shopper z programem motywacyjnym w sieci sprzedaży uczyniliśmy dodatkowo nowoczesny system lojalnościowy, narzędzie wspierające pracę przedstawicieli handlowych. Oferta BAT dystrybuowana jest do punktów sprzedaży przez PH firmy. Otrzymali oni dostęp do bieżących wyników akcji w poszczególnych placówkach poprzez system raportowy Grupy VSC, mogli więc “na żywo” wykorzystywać cenne dane i informacje do wsparcia sprzedaży podczas swoich wizyt handlowych. Skuteczność akcji potwierdziły jej wyniki. Na ich podstawie uruchomiliśmy dla British American Tobacco kolejne programy Cenny Klient.

[do_widget id=text-5]