Kliknij enter aby zatwierdzić, ESC aby wyjść

Co w lojalnościowym koszyku?

Co włożyć do wielkanocnego koszyka lojalnościowego?

Co włożyć do niego, aby zapewnić firmie dobrobyt na cały rok? Grupa VSC i jej eksperci tworzący programy motywacyjne mają na to dobrą radę: należy postąpić dokładnie tak, jak w przypadku wielkanocnego koszyka: wkładane do niego potrawy nie mogą być przypadkowe, a każda z nich musi dopełniać całości. Jedyna różnica polega na tym, że zamiast jajek, wędlin, pieczywa i łakoci należy dobrać odpowiedni zestaw narzędzi składających się na skuteczny marketing relacji.

Oto przepis na odpowiedni koszyk lojalnościowy firmy:

Jajka – w lojalności liczy się nie tylko kolorowa skorupka, lecz przede wszystkim to, co się pod nią kryje. Dlatego do naszego lojalnościowego koszyka jako pierwsza powinna trafić analityka, dzięki której zbudujemy program lojalnościowy nie ograniczający się do barwnej otoczki i kreacji. Niezbędna jest analiza historii transakcji, połączona z badaniem satysfakcji klientów oraz segmentacją grupy docelowej. Na tej postawie opracujemy strategię motywacji. Najlepsze efekty w tym zakresie można osiągnąć współpracując z analitykami, którzy od lat prowadzą badania programów lojalnościowych i pomogą w obiektywnej analizie danych firmy.

Chleb – dla wielu to podstawa posiłku, a w działaniach lojalnościowych taką podstawę tworzą przepisy. Projektując system lojalnościowy warto zaufać takim fachowcom, dla których zagadnienia prawne i podatkowe programów lojalnościowych stanowią chleb powszedni. Wtedy opracowanie regulaminu programu lojalnościowego nie trzeba zaczynać od zera. Nawet firmy, posiadające własnych prawników i obsługiwane przez renomowane kancelarie doradcze współpracują w tym zakresie z ekspertami, którzy ściśle specjalizują się w lojalności i motywacji. Co istotne, ich obsługa nie ogranicza się jedynie do teorii, czyli opinii, zasad i regulaminów, ale mogą zająć się także odprowadzeniem podatków od nagród w programie bądź konkursie oraz ewentualnym wystawianiem i wysyłką PIT-ów.

Szynki, wędliny – symbolizują dobrobyt i zamożność. W programie lojalnościowym podobną rolę pełnią nagrody, w związku z tym w lojalnościowym koszyku powinien znaleźć się odpowiedni katalog nagród, dobranych pod kątem uczestników programu, najlepiej na podstawie badania grupy docelowej. Trzeba również zadbać o zapewnienie dostępności nagród oraz wszystkie etapy logistyki nagród, a więc zakup nagród, konfekcjonowanie i pakowanie, wysyłkę i doręczanie, wypłaty nagród pieniężnych, wydawanie bonów, zasilenia kart prepaid, itp. To niełatwe, dlatego większość firm korzysta z outsourcingu obsługi nagród przez dedykowane centrum logistyki nagród, którego zadaniem będzie również obsługa reklamacji nagród.

Czekoladowe zające, babeczki, łakocie – budowa motywacji klientów nie powinna ograniczać się jedynie do katalogów nagród. Warto wzbogacać program kuszącymi „przekąskami”, takimi jak na przykład: dodatkowe konkursy, promocje, sondy, ankiety, e-learningi, testy wiedzy oraz nagrody sezonowe i specjalne. Te działania aktywizują uczestników oraz pomagają przełamać rutynę, jaka może pojawić się podczas długofalowego programu. W związku z tym warto stworzyć system lojalnościowy oparty nie tylko na nagrodach rzeczowych bądź finansowych, ale także na wartościach dodanych, np. obecności klienta w elitarnym gronie, dostępie do wiedzy, poradach ekspertów, itp.

Przyprawy – w programie lojalnościowym nie może zabraknąć składników wzmacniających jego smak i doznania uczestników. Do najważniejszych „przypraw” programu motywacyjnego należy komunikacja, w tym dawkowane w odpowiednich proporcjach mailingi, newslettery, komunikaty SMS oraz personalizowane informacje wzbogacające strony internetowe programu lojalnościowego. Działania komunikacyjne wymagają dobrego systemu IT, można jednak uniknąć wielomiesięcznej budowy oprogramowania zwracając się do firmy, która już posiada gotowy system obsługujący programy lojalnościowe, promocje i konkursy.

Jeden koszyk czy kilka?

Na koniec, chociaż od tego właściwie należałoby zacząć, trzeba znaleźć odpowiedni koszyk, który pomieści wszystkie narzędzia programu lojalnościowego. Istnieje wiele agencji, które mogą zająć się poszczególnymi obszarami, ale w jaki sposób te działania połączyć w spójną całość? Agencje reklamowe zwykle nie posiadają odpowiedniego doświadczenia w zakresie budowy lojalności oraz nie dysponują oprogramowaniem do obsługi systemu lojalnościowego. Z drugiej strony są firmy informatyczne, które mogą stworzyć taki system, lecz nie będą w stanie zapewnić odpowiedniej opieki marketingowej, a obsługę nagród będą musiały zlecać kolejnym pośrednikom, co zwiększy koszty akcji. Czy zostaje zatem korzystanie z wielu koszyków? To może być niewygodne…

Na szczęście Grupa VSC zapewnia obsługę całego lojalnościowego koszyka.

Łączymy cały zakres obsługi programów lojalnościowych. Poprzez analitykę i badania pomagamy w opracowaniu strategii, zasad i regulaminów. Zapewniamy doradztwo prawno-podatkowe, bezpieczeństwo oraz obsługę podatków od nagród i deklaracji PIT. Posiadamy własne centrum logistyki nagród oraz oprogramowanie, pozwalające skonfigurować każdy system lojalnościowy, bądź interaktywne strony internetowe promocji lub konkursów. Zapewniamy kreację, obsługę komunikacji, dodatkową aktywizację uczestników oraz wygodę współpracy z dedykowanymi Project Managerami, którzy zajmują się kompleksową obsługą programów lojalnościowych.

Zapewniamy także unikalne wartości dodane. Łączymy obszar lojalności i motywacji z badaniami Tajemniczy Klient – SecretClient® oraz wiedzą i narzędziami Polskiego Programu Jakość Obsługi. Dzięki temu Klienci Grupy VSC zyskują najsolidniejsze podstawy do budowy lojalności zarówno konsumentów, jak i pośredników i sprzedawców. W taki sposób Grupa VSC działa już od 1998 roku – codziennie, nie tylko od święta.

 


Zobacz wszystkie Aktualności: