Kliknij enter aby zatwierdzić, ESC aby wyjść

Gotowi na mission impossible?

Czy niektóre programy lojalnościowe to mission impossible?

Może to wynikać z nietypowej grupy docelowej, konkurencji, celów, bądź trudnego do oszacowania punktu zwrotu z inwestycji poniesionej na uruchomienie programu motywacyjnego. Takie wyzwania mogą pojawić się nie tylko kiedy projektujemy nowy program, bywa także, że już funkcjonujący system lojalnościowy nie działa należycie, lub nie spełnia swoich założeń i zachodzi konieczność jego naprawy.

Jak sobie poradzić w przypadkach trudnych lub prawie niemożliwych do wykonania, zwanych przez niektórych mission impossible?

Dlaczego niektóre programy lojalnościowe wymagają naprawy? Najczęstszym błędem jest niewystarczająca analiza danych, na których opiera się program motywacyjny. Dzieje się tak, gdy firmy wprowadzają systemy lojalnościowe szybko i niedbale. Efektem pośpiechu bywa niska efektywność, a czas zyskany dzięki szybkiemu wdrożeniu akcji tracony jest na jej późniejsze naprawianie.

Bywa także, że przy decyzji o uruchomieniu programu lojalnościowego cele biznesowe i strategiczne schodzą na dalszy plan, a na pierwszy wysuwa się kreacja. Niektóre agencje lojalnościowe na pierwszym miejscu stawiają projekt strony internetowej programu, a jej grafika staje się ważniejsza niż logika systemu lojalnościowego. W efekcie takie programy, budowane w oderwaniu od fundamentów, takich jak: analityka i profesjonalne badania satysfakcji klientów, przypominają domki z piasku i nie mają dużych szans na trwały sukces.

Sposoby na rewitalizację programów lojalnościowych. Trzeba zacząć od solidnej analizy dotychczasowych wyników oraz wszystkich elementów składających się na istniejący system lojalnościowy. Grupa VSC przez 16 lat ścisłej specjalizacji w swoim strategicznym obszarze, jakim jest marketing relacji wypracowała szereg działań w celu ratowania takich projektów.

Potrafimy zdiagnozować problem i wprowadzić skuteczne zmiany, które postawią na nogi nawet taki program lojalnościowy, który wydawałoby się jest już skazany na porażkę. Zespół Grupy VSC czerpie inspirację z takich wyzwań, nie tylko tworząc od podstaw systemy lojalnościowe, ale także angażując się w ratowanie istniejących programów motywacyjnych, premiowych i partnerskich, przejmując ich organizację i biorąc odpowiedzialność za efekty. Niemały wpływ ma na to zespół, który stoi za sukcesem programów lojalnościowych prowadzonych przez Grupę VSC.

Kluczowy czynnik to ludzie. W teamie VSC obecni są doświadczeni analitycy i departament badań, pomagający w tworzeniu odpowiednich podstaw do realizacji oczekiwań klientów Grupy VSC w zakresie celów akcji, takich jak budowanie lojalności klientów, konsumentów, pośredników, sprzedawców, a także wzrost obrotów. Wspólnie z Project Managerami, programistami, grafikami, prawnikami oraz specjalistami od podatków w programach lojalnościowych i konkursach podchodzą do zadania nieszablonowo, kreatywnie, a przede wszystkim całościowo.

Budowa lojalności B2C lub B2B to znacznie szersze zagadnienie niż tylko punkty i nagrody. Grupa VSC od lat buduje skuteczny marketing relacji dla wielu branż i zróżnicowanych grup docelowych. Dowodem jest imponujące portfolio grupy, którego trzon stanowi właśnie projektowanie, wdrożenie i obsługa programów lojalnościowych. > Zobacz przykłady.

Zachęcamy do kontaktu z ekspertami Grupy VSC w celu omówienia możliwości, szczegółów oraz korzyści przejęcia trwających projektów, takich jak m.in. programy lojalnościowe, programy motywacyjne lub obsługa konkursów.


Zobacz wszystkie Aktualności: